top of page
Sök
  • mariah810912

Uppstartserbjudande för lektörstjänster i mars


Äntligen är februari snart förbi, snökaoset kom som lovat och vi pinas av vinterväglaget in i det sista. Om exakt 14 dagar så är jag i mål med min halvårs långa utbildning i JW förlags regi där jag läst till lektör och redaktör. Om jag backar till hur det såg ut i höst, då sonen precis var 1 år fyllda, så jobbade jag 20% hemifrån. Jag skulle precis trappa upp till 50% på plats på Rättspsykiatriska kliniken och vara hemma med sonen 50%.


Då dök en yrkesförberedande utbildning till förlagsredaktör upp och den träffade mig rakt i hjärtat. Den var dyr, skulle ta 50% av min tid i anspråk, familjetid och ta av min energi. Det kom helt fel i tid, när sonen skulle skolas in på dagis och jag skulle få ordning på sömnen och balansera ork och lust. Men jag kunde inte släppa taget, beskrivningen var så träffande och när är den perfekta tiden för att skaffa barn, för att plugga, för att orka det lilla extra osv.? Jag tog ett beslut och det är det bästa jag gjort!


Nu står jag här ett halvår senare, trilskas med en hemsida som inte vill som jag tycker att den borde göra och erbjuder uppstartsrabatter på mina lektörstjänster,. Jag har mött människor från hela Sverige som är drivna och sugna på kunskap och utveckling. Så många texter som landat i min brevkorg som jag med stor hunger kastat mig över. Det har visserligen tagit mycket av familjens tid och kräver en familj som stöttar, men det har också gett så oerhört mycket tillbaka till oss alla.


På hemsidan finns mer information och nedan ligger min paketering av tjänster som har uppstartsrabatter i mars. Det finns ju en hel djungel av samarbeten och tjänster som går att snickra ihop efter behov. Kontakta mig för prisförslag och antalet ord i ditt manus för överenskommelse. Coachning erbjuds såklart också.


Paket: Mini

Tjänst: Första-kapitel-analys

Manusets längd: max 5500 ord, ca 15 sidor

Utlåtandets längd: ca 2-5 sidor

Ungefärlig struktur för utlåtandet:

Ø Målgrupp och titel

Ø Story och inledning

Ø Karaktärer

Ø Gestaltning

Ø Språk, stil, berättarröst

Ø Tempus och perspektiv

Ø Utvecklingsområden

Ø Sammanfattning

Pris: 1 350 kr fast avgift (0,10 kr tillkommer utöver 5500 ord).

Bonus: 1350 kr rabatt vid bokning av VIP för samma manus.

Tillägg: Kommentarer direkt i manus 970 kr

Tillägg: Handlingsplan 370 kr

Tillägg: Uppföljande samtal, 20-30 minuter 440 kr


Paket: Mellan

Tjänst: Lektörsutlåtande – analys

Manusets längd: max50 000 ord

Analysens längd: Beror på manuset, men kan variera mellan ca 3-5 sidor

Ungefärlig struktur för analysen:

Ø Målgrupp och titel

Ø Inledning

Ø Story och framåtrörelse

Ø Karaktärer

Ø Gestaltning

Ø Språk, stil och ton

Ø Berättarröst, tempus och perspektiv

Ø Utvecklingsområden

Ø Sammanfattning

Pris: 3970 kr fast avgift (0,10 kr tillkommer utöver 50 000 ord)

Bonus: 2000 kr rabatt för omgång nr 2 med samma manus.

Tillägg: För kommentarer direkt i manus: 970 kr

Tillägg: Handlingsplan: 370 kr

Tillägg: Uppföljande samtal, ca 20-30 minuter: 440 kr


Paket: VIP

Tjänst: Lektörsutlåtande – analys

Manusets längd: max 50 000 ord

Utlåtandets längd: Beror på manusets, men kan variera mellan 5-12 sidor

Jag läser igenom manuset en gång och ger en övergripande bild/tolkning av handlingen samt vilka reflektioner jag får av innehållet. Du får övergripande utvecklingsområden, reflekterande frågeställningar och konkreta förändringsförslag i en analys.


Ungefärlig struktur för analysen:

Ø Målgrupp och titel

Ø Inledning

Ø Story och framåtrörelse

Ø Karaktärer

Ø Gestaltning

Ø Språk, stil och ton

Ø Berättarröst, tempus och perspektiv

Ø Utvecklingsområden

Ø Handlingsplan

Ø Sammanfattning


Pris: 5 980 kr fast avgift (+ 0,10 kr/ord utöver 50 000 ord

Bonus: 3000kr rabatt vid omgång nr 2 av samma manus. (0,10 kr per ord tillkommer dock om manuset överstiger 50 000 ord)

Bonus: 50% rabatt på fasta avgiften vid en redaktörsgenomgång av manuset. (0,10 kr per ord tillkommer dock om manuset överstiger 50 000 ord)

(Se separata tjänstepaket vid redaktörsutlåtanden).


132 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
Inlägg: Blog2_Post
bottom of page